subota, 26. srpnja 2008.

Još priprema i susret s opaticom


U tisuću sitnica koje mi trebaju za Indiju, jedna od njih je viza. Baš me ne veseli što su Indijsku ambasadu preselili u Kulmersku ulicu, na Gornjem Prekrižju iznad Britanca. S obzirom da sam trenutno bez auta, uputila sam se busom u tu avanturu, ispitujući šofere koji vozi do te ulice. Nitko nema pojma. Nisam znala da su tu ulicu nedavno preimenovali pa zato nitko ne zna. I tako otkrih bus 102 (inače vozi i 101 samo jednu stanicu niže). Najbolje je ići busom 101 do Prekrižja na zadnjoj stanici. Zatim se ide još prema gore, te prva ulica lijevo - nizbrdo i na kraju prva ulica desno. Zaista je krasan pogled iz Kulmerske. Na zapadnu Medvednicu i Todorićevu vilu. A posebno je lijep pogled iz salona u Indijskoj ambasadi.
Dakle, bilo je još pola sata do polaska busa, te odlučih popiti neki sok po toj užasnoj vrućini. U blizini je jedino mjesta bilo uz vremešnu Časnu, koja je odmarala za malim okruglim stolom kafića.
Nasmiješim se u sebi i razmišljam o toj koincidenciji. Idem k opaticama (doduše Tibetanskim) i zato mi treba viza, a ovdje na putu do vize čeka opatica... Hmmm...
Upitah da li je slobodno, a ona se razveselila društvu. Dok sam naručivala piće, pitam i nju da li će što popiti. Kaže da bi jednu malu crnu kavu i čašu vode, uz srameći pogled poput djevojčice od tri godine. Tako je bila slatka!
U tren oka smo se mi raspričale o metodama prirodnog liječenja koje one prakticiraju u samostanu pa eto, neka budu zabilježeni ti biseri starinske mudrosti.
1. Recept za dugovječnost i jačanje krvnih žila
Kaže Časna:-Znate, kad sestre dođu umorne iz rada u vrtu, onako vruće, najbolja stvar koja im može pomoći ohladiti krvne žile i okrijepiti ih je popiti gutljaj hladne domaće rakije šljivovice iz frižidera. To odmah dovede cijelo tijelo u ravnotežu. Tako su naše sestre dugovječne, krepke, mogu raditi i preko 80 godina. Samo - nasmiješi se Časna - ne treba pretjerivati. Gutljaj, dva je dovoljno. U svemu treba imati mjeru.
2. Recept za bolestan želudac - čir, upala, gastritis itd...
Kaže Časna:- Kada nekoga boli želudac, a taj recept je i meni pomogao, treba se učiniti ovako:Kad se prvi put ujutro probudiš, tamo oko 4 sata (hm..) pokraj sebe moraš imati pripremljenu žlicu svježe narezane bokvice (trputac). To trebaš sažvakati sa malom žlicom meda i nastaviti spavati. Ta se kura radi 21 dan i zacjeljuje sve rane i bolesti u želucu.
3. Recept za natečene zglobove i uganuća
Kaže Časna:- Ako je netko uganuo nogu ili ga boli koljeno, neka učini ovako: Uzmite list kupusa. Mora biti što zeleniji, da je upio puno sunca. Zatim ga izvaljajte flašom ili drvenim valjkom, te namažite domaćom svinjskom masti. Zalijepite to na otečeni zglob ili koljeno, a taj će oblog izvući svu vrućinu i natečenost.
Kažem Časnoj kako trebaju otvoriti web stranicu i pisati takve recepte da se ne zaborave i da si ljudi pomognu. Oduševljeno me pogledala i složila se kako bi to bilo prekrasno i nadasve korisno ljudima.
Smijale smo se još nekim zgodama, kada je došao naš bus...
- Pa ja sam vam sada dužna za kavu- rekla je Časna na odlasku.
- Ma ne... To ide na Svemirski račun - odgovorim uz smješak.
- Na Božji račun - ispravi me Časna.
Složim se uz smješak i klimanje glavom... Sve je to ionako isto...

Nema komentara: