nedjelja, 1. travnja 2012.

Intervu sa Jetsunmom Tenzin Palmo


Nas projekt ovdje je snimanje dokumentarca "Awakening the sleeping goddess" o polozaju zena u budizmu. Jedna od prvih osoba koju sam htjela intervjuirati je Tenzin Palmo o kojoj je napisana poznata knjiga Cave in the snow i snimljen istoimeni dokumentarac. Ona je jedna od rijetkih zapadnjakinja koja je primila ucenja najvisih tibetanskih ucitelja i osobno je meditirala 12 godina u spilji.
http://www.tenzinpalmo.com/
Izgradila je prekrasan zenski samostan u podnozju himalaje blizu grada Pulumpura. Mir, tisina, sve u cvijecu, prekrasno dizajnirane zgrade, vrtovi. Potpuno ne nalik kaoticnoj indijskoj gradnji.
Ima posebne zgrade za ritrite - meditacijska povlacenja. Nekoliko opatica je zavrsilo 4 godine unutra, jedna 12 godina itd. Rijetko mjesto gdje se opatice mogu toliko posvetiti meditaciji uz strucno vodstvo.
Iako ima 70 godina Tenzin Palmo je bistra, strastvena i zestoko zastupa zenska prava, s obzirom da je i sama bila zakinuta za mnogo toga na svom putu.
Najsmjesnije je bilo kad je pitala koliko nas ima u film crew (filmskoj ekipi). Rekoh - dva.
Jedna amerikanka koja tamo volontira se nasmijala i reka - o it's a very indie film.
Morale smo se sloziti...
Kad sam vidjela kako se njihov hram upravo zavrsava, prepun je radnika, rezbara i slikara, odmah mi je na pamet pala genijalna misao, te pitah : Do you have floor plans?
Tenzin i njena asistentica Aileen su me zabezeknuto pogledale i nista im nije bilo jasno. Moja frendica Visnja se nasmijala i rekla da bih valjda trebala objasniti od pocetka, te sam im rekla kako namjeravam izgraditi samostan u mojoj zemlji i da bi nam trebao arhitetkonski plan hrama.
Dakle, zena je ni pet ni sest, odmah poslala po planove.
Tako dragi moji, imamo potpune planove z gradnju hrama, u obliku mandale, sve po ps-u kako treba, koje su skupo platile japanskom arhitektu!
Dakle klanjam se do poda ovoj krasnoj zenici, s kojom smo dogovorile dugorocnu suradnju.
Procitajte na amazonu makar dio te knjige Cave in the snow...

1 komentar:

gorangosho kaže...

Pa kako se financiraju meditanti u pecini tokom tih 12 godina valjda nesto i jedu:)?